Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Roditelj, saveznik, pomagač, vođa i prijatelj
Suradnja roditelja i škole
|
Koliko god vremena učitelji provodili s djecom u školi i što god radili da ih odgoje u duhu tolerancije, multikulturalnosti i cjeloživotnog učenja, presudnu ulogu u razvijanju dječjih vrijednosti ipak ima njihova obitelj - roditelji, skrbnici, bake i djedovi, oni s kojima su odrasli. |
Ukorak s našom djecom |
Mi, roditelji i učitelji, u duhu promjena koje se školstvu iz dana u dan događaju i u želji da zajednički usmjeravamo mlade ljude k pronalaženju pravih životnih vrijednosti tebamo biti partneri i primjerom pokazati što je to timski rad i što nam on dobroga donosi. Od iznimne važnosti za opstanak odgojno-obrazovnog partnerstva jesu redoviti susreti odgajatelja i obrazovatelja. Četiri puta godišnje na roditeljskim sastancima, i prema potrebi na redovitim informacijama, minimum je koji zadovoljava. |
Roditeljski sastanci
|
uistinu su dobra prilika da čujete koji koristan savjet, ali i porazgovarate s ljudima s kojima sigurno imate nešto zajedničko s obzirom na to da odgajate djecu iste dobi i vrlo sličnih interesa. Na roditeljskim sastancima možemo dogovarati zajedničke projekte, razmjenjivati važne informacije koje se tiču cijelog razreda, obrazovati se, upoznavati i surađivati. Ne biste trebali izbjegavati sastanke misleći kako su oni gubljenje vremena i kako na njima ništa novoga nećete naučiti. Neki roditelji toliko nisu voljeli školu u doba kada su i sami bili školarci da ju i danas obilaze u širokom luku. Drugi se ne slažu s ostalim roditeljima, te zbog toga ne dolaze na sastanke. Zvučat ću grubo, ali ne mogu prešutjeti da su to previše sebični razlozi za izbjegavanje jedne od rijetkih prilika koja vam se pruža da se obrazujete i usavršavate za najljepši, ali i najteži poziv u životu - roditeljstvo. |
Individualni sastanci
|
- prigoda su da redovito nadzirete napredovanje svoga potomka, jer, vjerovali ili ne, njima je do toga jako stalo. Prolaze li s odličnim ili manje odličnim uspjehom, vole znati koliko se brinete i da vas zanima kakvi su u školi. Za dobru suradnju s nama razrednicima pokušajte kad god je to moguće poštovati naše radno vrijeme i dolaziti na informacije u ono vrijeme koje smo za to odredili. Želite li doći u školu, a vrijeme određeno za informacije vam nikako ne odgovara, najavite se i dogovorite neko drugo vrijeme koje će razrednik posvetiti samo vama. |
Partneri i prijatelji
|
Budimo partneri i prijatelji koji zajednički vode djecu na izlete i ekskurzije. Skrbimo o izgledu i opremljenosti škole u kojoj pola dana proboravi vaše dijete. Sudjelujmo timski u organizaciji proslava, humanitarnih akcija, zabava, maskenbala. Cijenimo i podupirimo jedni druge. Omalovažavamo li mi školu kao instituciju i pokazujemo li otvoreno negodovanje prema suradnji s učiteljima, isto će činiti i naša djeca. |
autor: Ivana Marinić, prof. |
RAZNI MATERIJAL - stisni sliku i aktiviraj dokument
Kako uspješnije učiti |
Škola za roditelje |
Sigurnost djece na internetu |
---|---|---|
Želim zdravo rasti |
Mediji kao sredstvo odgoja i sredstvo zlostavljanja |
Kako postati bolji učenik - roditeljska podrška |
Disciplina s ljubavlju |
Priprema djece za školu |
|
Zdrav sam tako mi treba -vodič za mlade -vodič za roditelje |
Poticanje kreativnosti kod djece |
Dogovaranje i pregovaranje u obitelji |
Obitelj najjače sredstvo u borbi protiv ovisnosti |
ZANIMLJIVI ČLANCI ... sigurno ima nešto i za vas...
To u velikoj mjeri ovisi o roditeljima.
Što vi kao roditelj možete učiniti?
Čuvajte vaše granice!
Dijete uči putem uzora. Najjače sredstvo učenja je neverbalna komunikacija. Najvažnije je ono što dijete vidi.
A ako vidi da vi živite samo za svoju djecu, ako ste sebe i svoje potrebe izgubili putem, ako ste zanemarili bračni tj. ljubavni život, ako se profesionalno ne ispunjavate, ako ne nalazite vremena samo za sebe, za neku aktivnost, za druženja, za dokolicu, ako ste sasvim zanemarili potrebu za zabavom i opuštanjem, jer stalno ima posla koji treba obaviti za djecu ili radi djece, onda ste u najboljim namjerama i iz velike ljubavi utovarili svojoj djeci strahovitu odgovornost za svoj život i svoju sreću, za koju ona nisu spremna, a i nepravedno je tako nešto tražiti od njih.
Djeca će biti sputana, zarobljena odgovornošću, a reagirat će jako različito. Neka će se pobuniti sve do krajnje neprihvatljivih oblika ponašanja kao što su ovisnost, kriminal, promiskuitet, napuštanje škole ili zanemarivanje šk. obaveza, druga mogu biti nesigurna, tjeskobna, povučena, dobra, poslušna djeca koja sve čine ne bi li kako vratila silan dug.
I jedna i druga ubit će sebe i svoje potrebe, onemogućit će rast i razvoj, zamrznut će se u svojoj nemoći da se nose s tolikom odgovornošću. Mogu li se takva djeca ikada emocionalno odvojiti od svojih roditelja i zaista odrastu?
Poštujte tuđe granice!
Osobe pored vas, vaš suprug, dijete, prijateljica imaju svoje granice također. Ne prelazite ih. To znači da svatko ima pravo na svoje mišljenje, da se to mišljenje može razlikovati od vašega i slobodno izreći, bez straha od vaše ljutnje ili otpora… Izgovarajte što vas smeta, što vam se ne sviđa, argumentirajte vaše mišljenje, ali dopustite drugima da imaju svoje razloge, svoje načine djelovanja… oni su u redu dok god ne ugrožavaju vas. A niti vi to činite njima! Ako djetetu date mogućnost da izabire što više samo (naravno u omjeru s godinama), ali i da argumentira zašto želi baš to – pomažete mu da se izgradi u osobu koja će znati što želi i kako do toga stići.
I na kraju, ako vi poštujete vaše dijete i njegove izbore, i ono će to jednako činiti vama.
Ivana Grabar, prof.pedagogije, socioterapeut