Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Roditelj, saveznik, pomagač, vođa i prijatelj
Suradnja roditelja i škole
|
Koliko god vremena učitelji provodili s djecom u školi i što god radili da ih odgoje u duhu tolerancije, multikulturalnosti i cjeloživotnog učenja, presudnu ulogu u razvijanju dječjih vrijednosti ipak ima njihova obitelj - roditelji, skrbnici, bake i djedovi, oni s kojima su odrasli. |
Ukorak s našom djecom |
Mi, roditelji i učitelji, u duhu promjena koje se školstvu iz dana u dan događaju i u želji da zajednički usmjeravamo mlade ljude k pronalaženju pravih životnih vrijednosti tebamo biti partneri i primjerom pokazati što je to timski rad i što nam on dobroga donosi. Od iznimne važnosti za opstanak odgojno-obrazovnog partnerstva jesu redoviti susreti odgajatelja i obrazovatelja. Četiri puta godišnje na roditeljskim sastancima, i prema potrebi na redovitim informacijama, minimum je koji zadovoljava. |
Roditeljski sastanci
|
uistinu su dobra prilika da čujete koji koristan savjet, ali i porazgovarate s ljudima s kojima sigurno imate nešto zajedničko s obzirom na to da odgajate djecu iste dobi i vrlo sličnih interesa. Na roditeljskim sastancima možemo dogovarati zajedničke projekte, razmjenjivati važne informacije koje se tiču cijelog razreda, obrazovati se, upoznavati i surađivati. Ne biste trebali izbjegavati sastanke misleći kako su oni gubljenje vremena i kako na njima ništa novoga nećete naučiti. Neki roditelji toliko nisu voljeli školu u doba kada su i sami bili školarci da ju i danas obilaze u širokom luku. Drugi se ne slažu s ostalim roditeljima, te zbog toga ne dolaze na sastanke. Zvučat ću grubo, ali ne mogu prešutjeti da su to previše sebični razlozi za izbjegavanje jedne od rijetkih prilika koja vam se pruža da se obrazujete i usavršavate za najljepši, ali i najteži poziv u životu - roditeljstvo. |
Individualni sastanci
|
- prigoda su da redovito nadzirete napredovanje svoga potomka, jer, vjerovali ili ne, njima je do toga jako stalo. Prolaze li s odličnim ili manje odličnim uspjehom, vole znati koliko se brinete i da vas zanima kakvi su u školi. Za dobru suradnju s nama razrednicima pokušajte kad god je to moguće poštovati naše radno vrijeme i dolaziti na informacije u ono vrijeme koje smo za to odredili. Želite li doći u školu, a vrijeme određeno za informacije vam nikako ne odgovara, najavite se i dogovorite neko drugo vrijeme koje će razrednik posvetiti samo vama. |
Partneri i prijatelji
|
Budimo partneri i prijatelji koji zajednički vode djecu na izlete i ekskurzije. Skrbimo o izgledu i opremljenosti škole u kojoj pola dana proboravi vaše dijete. Sudjelujmo timski u organizaciji proslava, humanitarnih akcija, zabava, maskenbala. Cijenimo i podupirimo jedni druge. Omalovažavamo li mi školu kao instituciju i pokazujemo li otvoreno negodovanje prema suradnji s učiteljima, isto će činiti i naša djeca. |
autor: Ivana Marinić, prof. |
RAZNI MATERIJAL - stisni sliku i aktiviraj dokument
Kako uspješnije učiti |
Škola za roditelje |
Sigurnost djece na internetu |
---|---|---|
Želim zdravo rasti |
Mediji kao sredstvo odgoja i sredstvo zlostavljanja |
Kako postati bolji učenik - roditeljska podrška |
Disciplina s ljubavlju |
Priprema djece za školu |
|
Zdrav sam tako mi treba -vodič za mlade -vodič za roditelje |
Poticanje kreativnosti kod djece |
Dogovaranje i pregovaranje u obitelji |
Obitelj najjače sredstvo u borbi protiv ovisnosti |
ZANIMLJIVI ČLANCI ... sigurno ima nešto i za vas...
Ne postoje dobri i zli roditelji. Svi roditelji žele biti 'dobri', ali to ne uspijeva svima. Ali ne zato što imaju loše namjere i želje, već zato što zanemaruju sebe i svoj razvoj, odnosno premalo pažnje posvećuju sebi i nisu u potpunosti svjesni što se događa s njima i njihovom djecom.
Dobri' roditelji su oni koji rade na sebi, osvješćuju sebe i svoje odnose s djecom, trude se u održavanju sebe i svog roditeljstva. Razvijaju i održavaju u sebi i oko sebe obilježja kvalitetnog roditeljstva. Zajedno s djecom ulažu napor da zadovolje njihove i svoje potrebe, želje i ciljeve.
Roditelji bi se morali boriti i brinuti za svoju osobnu sreću i zadovoljstvo, jer samo osobno sretni i zadovoljni mogu osigurati kvalitetu svog roditeljskog odgojnog ponašanja prema djeci.
Nesretan i nezadovoljan roditelj u velikoj je opasnosti da odgojno loše postupa sa svojim djetetom.
Obaveza je svakog roditelja da misli i na sebe, a ne samo na dijete, da se bori za vlastitu, a ne samo djetetovu sreću, da čuva sreću i zadovoljstvo u svom braku, kako bi dio te sreće i zadovoljstva prenijeli u svoje roditeljstvo i osigurali za dijete.
Jeste li svjesni kakav ste roditelj? Pokušajte se pronaći između nekoliko opisanih vrsta roditeljskog ponašanja. Mnoštvo je vrsta i podvrsta roditelja, ali mi ćemo ovdje nabrojati samo neke;
Perfekcionistički roditelji
Proračunati roditelji
Ambiciozni roditelji
Nerealni roditelji
Sveznajući roditelji
Kruti roditelji
Realni roditelji
Tolerantni roditelji
Biti tolerantan prema djeci ne znači prihvaćati sve što nam ona nude, niti odobravati svako njihovo ponašanje, ali to svakako znači pokazivati zanimanje i za ono što ne prihvaćamo, pokloniti dužnu pažnju i onome što kod njih ne razumijemo, voljeti ih i onda kada nam to nije lako, ne odbaciti ih kada bismo to najradije učinili. Roditeljska tolerancija pretpostavlja prihvaćanje djeteta kakvo je, a ne samo kakvo bismo mi željeli, kakvo smo očekivali, kakvom smo se nadali.
Bezuvjetni roditelji
Prihvaćaju dijete kakvo ono jeste, a ne kakvo bi oni željeli. Ne traže od njega da bude ono što njima treba, nego ono što je stvarno za njega najbolje. Brinu za njega i onda kad im je jasno da neće postati ono što od njega očekuju. U prvi plan stavljaju dijete, a ne sebe. Djetetu su iskreni prijatelji, a ne 'veliki dobročinitelji' koji zahtijevaju vječnu zahvalnost. Svojom bezuvjetnom roditeljskom ljubavlju privlače dijete jer ga ne ugrožavaju i ne čine o sebi ovisnim.
Uspješni roditelji
Uspješni roditelji nisu samo oni koji imaju 'uspješnu djecu' nego prvenstveno oni, koji uspješno i kompetentno obavljaju svoje roditeljske obaveze prema njima. Oni su sigurni u sebe i u ono što rade prihvaćajući i neočekivane rezultate svojih roditeljskih nastojanja.
Kakvi smo dakle roditelji? Radimo li na sebi dovoljno? Jesmo li sigurni da nas djeca doživljavaju onako kako mi to mislimo? Jesmo li u pravu kada optužujemo djecu, a sebe opravdavamo ?
Ova i slična pitanja trebamo ozbiljno razmotriti i na njih odgovoriti.
Roditeljstvo je umijeće, a ne teorija. Umijeće nije dovoljno razumjeti. Treba ga i vježbati. O njemu nije dovoljno razmišljati. Treba ga svakodnevno iskušavati.
Literatura
Brajša, P. (2003.), Roditelji i djeca, Glas Koncila, Zagreb
Autor: Gordana Bena