Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Roditelj, saveznik, pomagač, vođa i prijatelj
Suradnja roditelja i škole
|
Koliko god vremena učitelji provodili s djecom u školi i što god radili da ih odgoje u duhu tolerancije, multikulturalnosti i cjeloživotnog učenja, presudnu ulogu u razvijanju dječjih vrijednosti ipak ima njihova obitelj - roditelji, skrbnici, bake i djedovi, oni s kojima su odrasli. |
Ukorak s našom djecom |
Mi, roditelji i učitelji, u duhu promjena koje se školstvu iz dana u dan događaju i u želji da zajednički usmjeravamo mlade ljude k pronalaženju pravih životnih vrijednosti tebamo biti partneri i primjerom pokazati što je to timski rad i što nam on dobroga donosi. Od iznimne važnosti za opstanak odgojno-obrazovnog partnerstva jesu redoviti susreti odgajatelja i obrazovatelja. Četiri puta godišnje na roditeljskim sastancima, i prema potrebi na redovitim informacijama, minimum je koji zadovoljava. |
Roditeljski sastanci
|
uistinu su dobra prilika da čujete koji koristan savjet, ali i porazgovarate s ljudima s kojima sigurno imate nešto zajedničko s obzirom na to da odgajate djecu iste dobi i vrlo sličnih interesa. Na roditeljskim sastancima možemo dogovarati zajedničke projekte, razmjenjivati važne informacije koje se tiču cijelog razreda, obrazovati se, upoznavati i surađivati. Ne biste trebali izbjegavati sastanke misleći kako su oni gubljenje vremena i kako na njima ništa novoga nećete naučiti. Neki roditelji toliko nisu voljeli školu u doba kada su i sami bili školarci da ju i danas obilaze u širokom luku. Drugi se ne slažu s ostalim roditeljima, te zbog toga ne dolaze na sastanke. Zvučat ću grubo, ali ne mogu prešutjeti da su to previše sebični razlozi za izbjegavanje jedne od rijetkih prilika koja vam se pruža da se obrazujete i usavršavate za najljepši, ali i najteži poziv u životu - roditeljstvo. |
Individualni sastanci
|
- prigoda su da redovito nadzirete napredovanje svoga potomka, jer, vjerovali ili ne, njima je do toga jako stalo. Prolaze li s odličnim ili manje odličnim uspjehom, vole znati koliko se brinete i da vas zanima kakvi su u školi. Za dobru suradnju s nama razrednicima pokušajte kad god je to moguće poštovati naše radno vrijeme i dolaziti na informacije u ono vrijeme koje smo za to odredili. Želite li doći u školu, a vrijeme određeno za informacije vam nikako ne odgovara, najavite se i dogovorite neko drugo vrijeme koje će razrednik posvetiti samo vama. |
Partneri i prijatelji
|
Budimo partneri i prijatelji koji zajednički vode djecu na izlete i ekskurzije. Skrbimo o izgledu i opremljenosti škole u kojoj pola dana proboravi vaše dijete. Sudjelujmo timski u organizaciji proslava, humanitarnih akcija, zabava, maskenbala. Cijenimo i podupirimo jedni druge. Omalovažavamo li mi školu kao instituciju i pokazujemo li otvoreno negodovanje prema suradnji s učiteljima, isto će činiti i naša djeca. |
autor: Ivana Marinić, prof. |
RAZNI MATERIJAL - stisni sliku i aktiviraj dokument
Kako uspješnije učiti |
Škola za roditelje |
Sigurnost djece na internetu |
---|---|---|
Želim zdravo rasti |
Mediji kao sredstvo odgoja i sredstvo zlostavljanja |
Kako postati bolji učenik - roditeljska podrška |
Disciplina s ljubavlju |
Priprema djece za školu |
|
Zdrav sam tako mi treba -vodič za mlade -vodič za roditelje |
Poticanje kreativnosti kod djece |
Dogovaranje i pregovaranje u obitelji |
Obitelj najjače sredstvo u borbi protiv ovisnosti |
ZANIMLJIVI ČLANCI ... sigurno ima nešto i za vas...
Agresivno ponašanje djece predstavlja veliki problem odgajateljima i roditeljima. Takvo ponašanje teško je i za samo agresivno dijete. Ono razvija negativnu sliku o sebi: vršnjaci ga počinju izbjegavati i odbacivati ili se s njim druže samo zbog straha, odrasli ga često kažnjavaju i nazivaju «zločestim» te samo sebe počinje doživljavati na taj način, ponašajući se onako kako se od njega očekuje.
Agresivna djeca često nisu naučila druge načine nošenja s teškim situacijama, pa je potrebno vrijeme i strpljenje da bi ih se naučilo socijalno primjerenim načinima reagiranja.
U dobi od 1-3 godine djeca mnoga djeca grizu ili na druge načine iskazuju agresivno ponašanje. Radi se o normalnoj razvojnoj fazi koja bi trebala završiti do treće godine, kada je djetetov govor razvijen u tolikoj mjeri da svoje potrebe mogu verbalno izraziti. Prije nego razviju govor, djeca su sklona udaranju, ugrizima, guranju, da bi postigla cilj, zadovoljila potrebe ili iskazala frustraciju. Na agresivno ponašanje djeteta treba reagirati odmah. Na agresiju se ne smije uzvratiti agresijom jer se na taj način djetetu poručuje da je agresivnost prihvatljiva, samo je stvar u tome “tko je jači”. Dijete treba uhvatiti za ruke te mirnim, ali čvrstim glasom kratko reći “Ne grizi (ne udaraj, čupaj, guraj...). To boli.” Ako na vrijeme uočimo da se dijete sprema ugristi, dobro je preusmjeriti mu pažnju na nešto drugo. Kod male djece kazne ne pomažu. Dijete nije još u stanju razumjeti uzrok i posljedicu, nema koristi od prodika. Potrebno je posvetiti pažnju »žrtvi» i ako je potrebno pružiti djetetu pomoć (staviti led i sl.), a bilo bi dobro da dijete koje ga je povrijedilo pritom asistira ili napravi nešto pozitivno za to dijete. Dijete koje je ugrizlo ili na drugi način bilo agresivno treba bez emocionalne reakcije ili pridavanja pažnje maknuti iz situacije, da se pažnjom ne bi potkrijepilo nepoželjno ponašanje. Ako je bilo agresivno da bi uzelo igračku, potrebno mu je tu igračku oduzeti. Izoliranje djeteta (time-out) korisniji je kod starije djece, nakon 3. godine – dijete se izolira na kratko vrijeme u drugu prostoriju ili u drugi dio sobe. Dijete treba učiti da umjesto agresijom reagira verbalno («ne», «moje» i sl.). Ponekad agresivnom ponašanju djece pridonosi pretrpan prostor, previše djece u skupini, nedostatak individualne pažnje. Važno je u obitelji i vrtiću imati ustaljen ritam dana i svakodnevne rituale jer predvidljivost i struktura aktivnosti daju osjećaj sigurnosti i smanjuju napetost.
Dječja agresivnost često proizlazi iz njihova odnosa s roditeljima. Prezaposlenost roditelja, nedostatak strpljenja, nedovoljno bavljenje djetetom, nedovoljno zanimanjem za njegove potrebe i osjećaje, razvod i drugi stresovi i promjene u obiteljskoj dinamici mogu dovesti do nepoželjnih ponašanja. Djeca brzo uče kako se ponašati da bi pridobili pažnju roditelja. Nije im bitno radi li se o negativnoj pažnji (vikanju, kažnjavanju, prodikama) – važno im je da se njima bave. Ako pažnju ne mogu dobiti dobrim ponašanjem, izazvat će je lošim ponašanjem. Roditelji koji neposlušnost rješavaju tjelesnim kažnjavanjem, podržavaju time agresivnost svog djeteta – dijete uči po modelu. U odgoju je izuzetno važno postaviti djetetu granice, zajednički sastaviti jasna pravila ponašanja te posljedice kršenja tih pravila, pri čemu je nužno biti dosljedan. Pozitivna ponašanja potrebno je pohvaliti i nagraditi, a ne uzimati «zdravo za gotovo».
Važno je naučiti djecu kako na socijalno primjeren način, neugrožavanjem drugih, iskazati svoje «teške» emocije. Potrebno je poticati i uvježbavati verbalno izražavanje emocija koje mogu izazvati agresiju. Reakcije na agresivno ponašanje trebaju biti usklađene u vrtiću i kod kuće, u protivnom intervencije neće biti efikasne.
Dječje nezadovoljstvo i napetost treba prazniti kroz sportske aktivnosti, rekreaciju, razgovore s djetetom i uvažavanje njegovih interesa i emocionalnih potreba, obiteljske izlete i druge zajedničke aktivnosti koje jačaju privrženost i povezanost obitelji te potiču kod djeteta osjećaj prihvaćenosti i vlastite vrijednosti, što manje ga izlažući neprimjerenim sadržajima na televiziji i nasilnim igricama na računalu.