Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Roditelj, saveznik, pomagač, vođa i prijatelj
Suradnja roditelja i škole
|
Koliko god vremena učitelji provodili s djecom u školi i što god radili da ih odgoje u duhu tolerancije, multikulturalnosti i cjeloživotnog učenja, presudnu ulogu u razvijanju dječjih vrijednosti ipak ima njihova obitelj - roditelji, skrbnici, bake i djedovi, oni s kojima su odrasli. |
Ukorak s našom djecom |
Mi, roditelji i učitelji, u duhu promjena koje se školstvu iz dana u dan događaju i u želji da zajednički usmjeravamo mlade ljude k pronalaženju pravih životnih vrijednosti tebamo biti partneri i primjerom pokazati što je to timski rad i što nam on dobroga donosi. Od iznimne važnosti za opstanak odgojno-obrazovnog partnerstva jesu redoviti susreti odgajatelja i obrazovatelja. Četiri puta godišnje na roditeljskim sastancima, i prema potrebi na redovitim informacijama, minimum je koji zadovoljava. |
Roditeljski sastanci
|
uistinu su dobra prilika da čujete koji koristan savjet, ali i porazgovarate s ljudima s kojima sigurno imate nešto zajedničko s obzirom na to da odgajate djecu iste dobi i vrlo sličnih interesa. Na roditeljskim sastancima možemo dogovarati zajedničke projekte, razmjenjivati važne informacije koje se tiču cijelog razreda, obrazovati se, upoznavati i surađivati. Ne biste trebali izbjegavati sastanke misleći kako su oni gubljenje vremena i kako na njima ništa novoga nećete naučiti. Neki roditelji toliko nisu voljeli školu u doba kada su i sami bili školarci da ju i danas obilaze u širokom luku. Drugi se ne slažu s ostalim roditeljima, te zbog toga ne dolaze na sastanke. Zvučat ću grubo, ali ne mogu prešutjeti da su to previše sebični razlozi za izbjegavanje jedne od rijetkih prilika koja vam se pruža da se obrazujete i usavršavate za najljepši, ali i najteži poziv u životu - roditeljstvo. |
Individualni sastanci
|
- prigoda su da redovito nadzirete napredovanje svoga potomka, jer, vjerovali ili ne, njima je do toga jako stalo. Prolaze li s odličnim ili manje odličnim uspjehom, vole znati koliko se brinete i da vas zanima kakvi su u školi. Za dobru suradnju s nama razrednicima pokušajte kad god je to moguće poštovati naše radno vrijeme i dolaziti na informacije u ono vrijeme koje smo za to odredili. Želite li doći u školu, a vrijeme određeno za informacije vam nikako ne odgovara, najavite se i dogovorite neko drugo vrijeme koje će razrednik posvetiti samo vama. |
Partneri i prijatelji
|
Budimo partneri i prijatelji koji zajednički vode djecu na izlete i ekskurzije. Skrbimo o izgledu i opremljenosti škole u kojoj pola dana proboravi vaše dijete. Sudjelujmo timski u organizaciji proslava, humanitarnih akcija, zabava, maskenbala. Cijenimo i podupirimo jedni druge. Omalovažavamo li mi školu kao instituciju i pokazujemo li otvoreno negodovanje prema suradnji s učiteljima, isto će činiti i naša djeca. |
autor: Ivana Marinić, prof. |
RAZNI MATERIJAL - stisni sliku i aktiviraj dokument
Kako uspješnije učiti |
Škola za roditelje |
Sigurnost djece na internetu |
---|---|---|
Želim zdravo rasti |
Mediji kao sredstvo odgoja i sredstvo zlostavljanja |
Kako postati bolji učenik - roditeljska podrška |
Disciplina s ljubavlju |
Priprema djece za školu |
|
Zdrav sam tako mi treba -vodič za mlade -vodič za roditelje |
Poticanje kreativnosti kod djece |
Dogovaranje i pregovaranje u obitelji |
Obitelj najjače sredstvo u borbi protiv ovisnosti |
ZANIMLJIVI ČLANCI ... sigurno ima nešto i za vas...
Kad djeca završe prva četiri razreda roditeljima se često nameću razna pitanja i nedoumice:
Da li je potrebno i dalje voditi neprekidan nadzor i kontrolu nad školskim napretkom?
Zar ne bi trebalo dijete do tog razdoblja već steći sve navike i dovoljnu samostalnost da sam preuzme brigu o svom učenju?
Hoće li roditeljska kontrola u tom razdoblju značiti sprječavanje djetetove samostalnosti?
Koji su roditelji bolji – oni koji i dalje «vise» nad djetetom i kontroliraju ga ili oni koji imaju povjerenje u zrelost djeteta i prepuštaju ga njegovim odlukama? Hoće li bolji i uspješniji učenici biti djeca strogih ili demokratskih ili popustljivih roditelja?
Evo nekih smjernica kako da se roditelj snađe ukoliko imate ovakve dvojbe:
Roditelji stvaraju pogodnu obiteljsku klimu za razvoj djetetove samostalnosti i pozitivnog odnosa prema radu i učenju.
Najveći uspjeh u školi, a kasnije u životu postižu djeca DOSLJEDNIH roditelja. Za razliku od popustljivih roditelja (koji ne postavljaju zahtjeve i ne vode nikakvu kontrolu) ili prestrogih roditelja ( koji postavljaju velike zahtjeve i provode strogu kontrolu) dosljedni roditelji postavljaju primjerene zahtjeve, objašnjavaju djetetu zašto su ti zahtjevi nužni i postižu s djetetom dogovor, te dosljedno kontroliraju ispunjenje dogovora. Pri tom djetetu daju osjećaj zaštite, prihvaćanja i emocionalne topline.Postupno sve više prepuštaju kontrolu samom djetetu i tako povećavaju njegovu samostalnost i odgovornost.
RODITELJI MOGU POMOĆI DJETETU DA POSTIGNE USPJEH U ŠKOLI, A DA NE OGRANIČAVAJU NJEGOVU SLOBODU I SAMOSTALNOST, vodeći se sljedećim:
1. Osigurajte djetetovu motivaciju za postizanjem uspjeha. Uloga roditelja u tome je da pružite djetetu potporu, vjerovati da može postići dobre rezultate i pomoći mu da te rezultate postupno postiže.
2. Osigurajte djetetu dobre uvjete za rad kod kuće. Postoje niz uvjeta za uspješno učenje, a jedan od najvažnijih je da se cijeni djetetovo vrijeme. Sa djetetom se treba dogovoriti kad je njegovo vrijeme učenja i dogovoreno poštivati. Bitno je da roditelj konkretnim postupcima pokaže djetetu da cijeni njegovo učenje i ne prekidati ga ( da bi se dijete poslalo u trgovinu i sl.)
3. Pomažite mu neizravno u učenju. To znači: budite zainteresirani za sve sadržaje koje želi podijeliti s vama, propitujte ga što čita, istovremeno čitajte istu knjigu i razgovarajte o tome, razgovarajte o školskim problemima, prednostima obrazovanja.
4. Pomozite mu naučiti usmjeravati pozornost i postići koncentraciju. (To ćemo raditi na radionicama za učenike, pa će djeca donijeti kući neke materijale te ih Vi možete pogledati.Ako želite možete pročitati poglavlje: „Usmjeravanje i održavanje pozornosti“ iz knjižice «Kako postati bolji učenik». Knjižicu se može posuditi u školskoj knjižnici. )
5. Sudjelujte i u samom procesu učenja: u početku više, a kasnije sve manje aktivno. Možete djetetu pomoći nakon učenja postavljajući mu pitanja o tekstu, tražeći da nađe primjere za ono što čita i razgovarajući o tekstu. Provjerite uči li vaše dijete s razumijevanjem? Zaustavlja li se u učenju da bi saželo odjeljak i poglavlje? Naučite dijete kako da uči ( djeca će na satovima razrednog odjeljenja sa razrednicom i psihologinjom učiti kako treba učiti , a roditeljima se preporučuje pročitati gore navednu knjižicu ili se obratiti razredniku i psihologinji u školi ako žele više znati o učenju), a zatim postupno sve manje aktivno sudjelujte u njegovom učenju. Zapamtite da najviše pomažete djetetu u učenju raspravama o temama učenja i pružanja vlastitog primjera zainteresiranosti i mišljenja o materijalu.
6. Pokazujte vlastitim primjerom da cijenite intelektualni rad, knjige, znanje. Čitajte knjige. Čitajući novine i časopise raspravljate s ukućanima o sadržajima koje ste pročitali.
7. Pokazujte da cijenite samostalni trud oko zadataka. Osobito ističite svaki uspjeh koji netko u obitelji (ili van nje) postigne velikim trudom i savladavanjem teškoća.
8. Uspostavite dobar odnos sa školom. Zanimajte se za napredak djeteta u školi.
9. Budite realistični i tolerantni. Prihvatite povremene neuspjehe kao normalan dio razvoja i iskoristite ih za pouku i povećanje upornosti.
POKAZUJTE UVIJEK DJETETU DA ONO MOŽE POSTIĆI USPJEH , SAMO JE VAŽNO DA POVEĆA NAPOR ILI PROMIJENI I NAUČI NOVE METODE RADA
(O metodama rada se možete uvijek posavjetovati sa učiteljem ili psihologinjom i /ili sa literaturom vezanom uz efikasne načine učenja.)
Letak za roditelje
( iz knjižice: Mira Čudina Obradović: «Kako postati bolji učenik»)