Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Za mnoge odrasle, šah je intelektualno stimulativna igra u slobodno vrijeme. No, šah može biti izuzetno koristan i u odgoju djece. Igranje šaha potiče razvoj pozitivnih ljudskih vrijednosti, može utjecati na poboljšanje uspjeha u školi, sprječava nasilje među djecom te potiče djecu da razmišljaju o svojoj budućnosti.
Šah nije dosadna, nezanimljiva i spora igra. Znati bar osnove šaha danas je dio opće kulture svake osobe. No, čini se da igranje šaha može biti korisno i u odgoju djece. Šah potiče razvoj čitavog niza pozitivnih ljudskih osobina i vrijednosti od upornosti i marljivosti, do odgovornosti prema sebi i drugima, samokritičnosti i objektivnosti, korektnosti, maštovitosti... Šahom se uči i tolerancija među spolovima jer ga jednako uspješno igraju i djevojčice, a u igru se mogu uključiti i djeca s invaliditetom kojoj se omogućuje ravnopravno natjecanje. Ove vrijednosti ističe i voditelj Šahovske škole "Dugave" u Zagrebu, Željko Brdal, autor knjige o šahu "Školska šahovska epidemija" koja je nastala na osnovu dugogodišnje prakse rada s djecom i vođenja šahovskih grupa u školi.
Djeca kroz igru uče o važnosti poštivanja pravila, potiče ih se na komunikaciju bez nasilja te mirno rješavanje problema. Osim pozitivnog utjecaja na odgojni razvoj učenika šahom se može utjecati i na poboljšanje obrazovnih sposobnosti. Šah potiče razvoj pamćenja, koncentracije, brzine računanja, vizualnog predočavanja, logike razmišljanja i rasuđivanja. "Šah se vrlo uspješno može uklopiti u sam obrazovni proces. Primjerice u hrvatskom jeziku djeca lakše svladavaju velika i mala slova, vježbaju čitanje i pisanje kroz diktate, tekstove i sastavke sa šahovskom tematikom, a u matematici se bolje snalaze s brojevima, zbrajanjem, djeljenjem kao što i lakše shvaćaju geometrijske pojmove.", iz iskustva govori gosp. Brdal.
Istraživanja su pokazala da igranje šaha pojačava mentalne sposobnosti ljudi svake starosne dobi, a pogotovo kod djece. Kao rezultat, šah je postao dijelom školskog programa u više u 30 zemalja svijeta. Neki roditelji su se već osvjedočili koristima igranja šaha kod svoje djece, pogotovo u smislu mentalnog razvoja. Drugi opet traže pozitivine rezultate kasnije u životu djeteta jer šah je kao i strategija života - pobjeđuješ, gubiš, planiraš, surađuješ. Djeca to ne razumiju dok su mala, ali će jednog dana to shvatiti i imat će mnogo koristi od iskustva igranja šaha.
Više o Šahovskoj školi Dugave: www.sah-dugave.org
Šahovski blog: www.igramilijuna.bloger.hr