preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega

Login

Facebook
 
 
Raspored zvonjenja

Sat

Od... do... Odmor
PRIJE PODNE
1. 08.00 - 08.45 5
2. 08.50 - 09.35 10
3. 09.45 - 10.30 15
4. 10.45 - 11.30 5
5. 11.35 - 12.20 5
6. 12.25 - 13.10  
POSLIJE PODNE
1. 13.30 - 14.15 10
2. 14.25 - 15.10 15
3. 15.25 - 16.10 5
4. 16.15 - 17.00 5
5. 17.05 - 17.50 5
6. 17.55 - 18.40  
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2011.

Ukupno: 6109615
Ovaj mjesec: 882
Ovaj tjedan: 1481
Danas: 69

Za djecu i roditelje

Obrazovanje

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako razgovarati, svađati se i voljeti u obitelji
Autor: Administrator , 25. 5. 2012.

1 Kor 13,4-8 

Ljubav je velikodušna, dobrostiva je ljubav, ne zavidi, ljubav se ne hvasta, ne nadima se; nije nepristojna, ne traži svoje, nije razdražljiva, ne pamti zlo; ne raduje se nepravdi, a raduje se istini; sve pokriva, sve vjeruje, svemu se nada, sve podnosi. Ljubav nikad ne prestaje. 


PROMATRAJ

S djetetom se može razgovarati i dogovarati.

Potrebno je sjesti i pošteno se dogovoriti. S takvim razgovorom omogućujemo djetetu da s vremenom prihvati sebe i druge kao sugovornike, a ne kao nadređene ili podređene.
Djecu treba i slušati (govorom djecu podučavamo a slušanjem uvažavamo)

 

Kako se svađati s djecom?

Glagol «svađati se» dolazi od staroslavenskog glagola «svadinti», a znači «glasno govoriti, jasno govoriti, zvati u pomoć». Svađa je često jedino sredstvo djetetove obrane protiv nemogućih uvjeta zarobljavajuće roditeljske ljubavi.

 


sadržaj odnos
-
+
+
-
-
+
-
+

 

- Djecu treba voljeti i uz neslaganje s njima.
- Djecu treba voljeti i s onim što nam se kod njih ne sviđa.
- Makar su naša djeca, imaju pravo biti i drugačija.

Kako voljeti djecu (vrste roditeljske ljubavi):

- Uvjetna roditeljska ljubav (netolerantna, manipulirajuća, obmanjujuća, ekscentrična, proračunata, kruta, neumjerena, nasilna i pasivna) - Bezuvjetna roditeljska ljubav (uvažava djetetovo pravo da bude ono što jest)
- Bračna i roditeljska ljubav (živjeti samo za dijete je često varka, ali i kraj kvalitetnog roditeljstva)

 

PROSUDI

moji stavovi i odnosi tijekom razgovora
Ako želite doznati razloge neuspjeha svoga razgovora, tada pokušajte pomoću predloženog teksta analizirati svoje stavove i odnose kako prema sadržaju tako i prema primatelju poruke. Zaokružite brojku od 4 do 1 ovisno o tome smatrate li da za vas vrijedi više gornja ili donja tvrdnja

Ono što govorim i sam prihvaćam!
4 3 2 1
Ono što govorim najčešće sam ne prihvaćam!

U ono u što uvjeravam druge i sam vjerujem!
4 3 2 1
U ono u što uvjeravam druge sam ne vjerujem!

U načelu volim sve ljude!
4 3 2 1
Ne mogu voljeti sve ljude!

U drugoga uvijek nastojim pronaći nešto dobro i pozitivno!
4 3 2 1
Uživam u traganju za pogreškama kod drugih!

Pazim da sugovornik prihvati mene, a ne samo ono što mu govorim!
4 3 2 1
Uopće mi nije važno jesam li sugovorniku simpatičan ili antipatičan!

Za uspjeh razgovora važan je dobar sadržaj, ali još su važniji
dobri odnosi među sugovornicima!
4 3 2 1
Za uspjeh razgovora jedino je važno
poznavati predmet o kojem razgovaramo!

Zbrojite zaokružene brojke! Ako je zbroj između 19 i 24, tada vjerojatno uspješno razgovarate jer i sami prihvaćate ono što govorite i uvažavate one s kojima razgovarate! Ako je zbroj između 13 i 18, tada pokušajte biti iskreniji i počnite pozitivno misliti o ljudima oko sebe! Ako je zbroj ispod 12, tada prestanite tražiti razloge svoga neuspjeha kod drugih, u nekakvoj zloj sudbini i nepovoljnim objektivnim okolnostima, a razmislite više o svojoj neiskrenosti i podsvjesnoj mržnji prema svim ljudima oko sebe!

 

PREPORUKE ZA RAZMIŠLJANJE:
1. Ako s nekim želiš uspješno razgovarati, tada ga najprije moraš poštivati i cijeniti!
2. Poremećeni međusobni odnosi otežavaju razgovor!
3. Problem razgovora često nije ono o čemu se razgovara, nego odnosi među onima koji razgovaraju!
4. Ako ne voliš ono što govoriš i onoga kome govoriš, razgovor će teći veoma teško!
5. Koliko god se trudili, nemoguće je izbjeći utjecaj svog stvarnog stava prema onome što govorimo i svog stvarnog odnosa prema onima s kojima razgovaramo na razgovor i njegove ishode!

 

DJELUJ

Tri su iluzije raširene među ljudima, a posebno među roditeljima.

Prva glasi:
«S djecom treba samo mnogo razgovarati!»;

druga:
«Pred djecom i s njima se ne smijemo nikada svađati!»

i treća:
«Dovoljno je dijete voljeti!»

 

Nije toliko važno «koliko» nego «kako» razgovaramo s djecom!

Nije problem u dvojbi «da ili ne» se svađati, nego u dvojbi svađati se dobro ili loše, konstruktivno ili destruktivno, iskreno ili neiskreno, pod nadzorom ili bez njega, s ljubavlju ili bez nje, po ključu «pobjeda-poraz» ili «pobjeda-pobjeda».
Djecu nije dovoljno voljeti. Roditeljska ljubav može za njih biti i korisna i štetna.
  

Kako razgovaramo, svađamo se i volimo o tome ovisi da li ćemo živjeti sretno i opušten

o ili nesretno i napeto. Ukoliko želimo da naša obitelj bude sretna tada počnimo kvalitetno razgovarati, svađati se po ključu «pobjeda-pobjeda» i bezuvjetno voljeti.
 

Tomislav Tomasić, prof

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju