Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Ponekad nam se čini da djeca uživaju u galami, stvaranju buke i graje.
Istina, ponekad uživaju i odgovara im. No, samo ponekad i samo povremeno. Naime, provedena istraživanja potvrđuju – djeca iz mirnijeg okruženja postižu puno bolje rezultate od svojih vršnjaka koji odrastaju u buci. Kronična izloženost buci znatno utječe na kognitivne sposobnosti.
Taj utjecaj očituje se kroz manjak pažnje, poteškoće koncentracije, slabiju diskriminaciju zvuka i percepciju govora, smanjenu motivaciju, slabije pamćenje kompleksnih podataka i slabiju sposobnost čitanja. Djeca koja su prisiljena stalno boraviti pokraj izvora buke (stanovi uz autoceste, centar grada i buka prometa, tramvaja i sl.) puno češće pate od pretjeranog naprezanja vegetativnog nervnog sustava. Zbog toga se u djetetovu organizmu stvara povišena razina adrenalina. Posljedice su: smetnje krvotoka, glavobolje, lošija izmjena tvari u organizmu. Osjetljivija su ona djeca koja već imaju neke zdravstvene poteškoće.
Razdražljiva su, agresivna, ili pak malaksava, apatična i teško se koncentriraju.
Roditelji nisu uvijek u prilici stvoriti idealne uvjete za život i rad svog djeteta. Ali, kad god je to moguće djetetu treba omogućiti što tiše i mirnije okruženje.