Što i kako učitelj ocjenjuje (brošura)
Autor: Administrator , 6. 3. 2012.
Red je da se ta znanja i sposobnosti ocijene jer je učitelj (nastavnik) u svom mjesečnom i godišnjem planiranju predvidio i takve nastavne satove. Iako mnoge učenike hvata strah na spomen ocjenjivanja, to je ipak bezbolan postupak.
Zašto je provjera znanja potrebna?
Učitelj provjerava tvoje osobne i socijalne kompetencije kao i razinu usvojenosti
znanja iz svog nastavnog predmeta.
Prema razini tvoga znanja učitelj zaključuje koliko su razvijene tvoje pojedine sposobnosti te može prilagodavati metode rada u nastavi kako bi ti olakšao učenje i napredovanje.
Dakle, učitelj nije babaroga koja ti "daje lošu ocjenu", već voditelj kojemu možeš vjerovati i pitati ga za savjet. Ocjena je, ipak, samo šlag na torti koja je i tebe usmjerila. Ona ti je signal koliko još moraš učiti i što moraš razviti da bi bio uspješniji.
Postoje ipak neke sposobnosti koje se ne mogu razvijati u školi, nego ih sam moraš razviti.
Što učitelj provjerava kada te ispituje?
Osobne karakteristike
-
spremnost na učenje
-
opća naobrazba
-
volja za postizanjem rezultata
-
izdržljivost
-
sposobnost usmenog izražavanja
-
sposobnost uspostavljanja kontakata
-
samostalnost
-
samopouzdanje
-
sposobnost timskog rada
-
uvjerljivost tijekom usmenog provjeravanja
-
brižljivost i temeljitost, savjesnost
-
točnost
-
pouzdanost
-
radost odlučivanja
-
sposobnost kritike
-
sposobnost planiranja
-
mišljenje i rad koji rješava probleme
-
kreativnost i fleksibilnost
-
organizacijske sposobnosti
-
kompetencija u prezentaciji
Povratna informacija za učeničke prezentacije
A) Predmet
-
Ima li prezentacija jasnu temu, odnosno jasan naslov?
-
Jesu li najvažniji sadržajni aspekti jasno primljeni?
-
Ima li prezentacija jasnu raščlambu i strukturu?
-
Je li količina medija koji je prate bila primjereno dozirana (folije, ploča, tekstovi, plakati i sl.)
-
Jesu li mediji bili prikladno oblikovani?
-
Jesu li pojedini dijelovi prezentacije bili u dobroj prepoznatljivoj vezi?
-
Je li prezentacija imala završetak koji se može dobro shvatiti?
B) Osobe
-
Je li izlagače publika pozorno i mirno dočekala?
-
Jesu li uspostavili kontakt pogledom i zadržali ga?
-
Je li se govorilo jasno, glasno i razgovijetno, slobodno i primjerenom brzinom?
-
Je li se moglo prepoznati da su se dobro pripremili?
-
Jesu li pokušali zadržati zanimanje publike?
-
Je li vanjska slika izlagača bila primjerena situaciji?
Kako dobiti bolju ocjenu?
-
svakodnevno se pripremaj za nastavu i razvijaj koncentraciju
-
redovno piši domaće zadaće i posveti im dovoljno vremena za izradu (kvaliteta je na cijeni!)
-
budi aktivan na nastavi (postavljaj pitanja vezana uz temu, piši bilješke, aktivno slušaj ostale sudionike)
-
brini o urednosti svog školskog pribora i o radnim materijalima
-
potrudi se oko prezentacije naučenog gradiva (izrada plakata, zidnih novina, ankete, istraživanja na internetu, dokumentacija, fotoreportaže, računalna prezentacija i sl.)
-
sudjeluj u raspravama (tako razvijaš svoje usmene sposobnosti i slobodno iznosiš svoje mišljenje o nečemu)
-
izradi mentalne mape i osmisli igre učenja (kviz)
-
sudjeluj u dobrim akcijama sa svojim razrednim prijateljima
-
brini o svom izgledu i znanju
-
čitaj knjige
Što je dobra nastava?
-
Učitelj upotrebljava različite metode učenja
-
Učenici su aktivni na satovima
-
Dobra je i ugodna radna atmosfera
-
U dobroj nastavi formiramo svoju osobnost
-
Stručna razina je primjerena
Dobra nastava je...
-
Zanimljiva priredba
-
S jasnim pravilima
-
U kojoj učenici i nastavnici dobro surađuju
-
Na stručnoj i osobnoj razini
-
Kako bi prikupili što trajnija iskustva u učenju
Što učitelji očekuju od učenika?
-
Spremnost na napore
-
Aktivnu suradnju
-
Uljudno ponašanje
-
Svijest o dužnostima
-
Odricanje od nasilja i grubih oblika ophođenja
Autor: