Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Glavni razlog čitanja lektire u našem razredu je razvijanje ljubavi prema čitanju, stvaranje književnog ukusa i kulture čitanja. Kako bih osuvremenila pristup čitanju lektire, osmišljavam nove načine obrade, tj. organiziranja nastavnog sata. Završna aktivnost Lovrakovog Vlaka u snijegu bila je Priča iz papirnate vrećice ili kako je mnogi zovu Lektira iz vrećice.
Učenik zadatak radi kod kuće, a obavljeni zadatak prezentira na satu lektire. Prednju stranu papirnate vrećice učenici su oslikali kao naslovnicu pročitanog djela (ispisali su naslov i ime pisca te ilustrirali). Kako smo prethodno interpretirali pročitano djelo, pogledali film i usporedili književno djelo s filmskim, učenici su u vrećicu stavili pet predmeta koje bi ponijeli na putovanje da su bili u tom vlaku.
Tijekom prezentacije rada učenici su iz vrećice izvlačili predmete koje su u nju stavili i objašnjavali razlog zbog kojeg baš taj predmet zaslužuje svoje mjesto u njihovoj priči, a povezano je s pročitanim djelom. Ideje su bile kreativne, lica ozarena s upitnim pogledima koja je sljedeća lektira i hoćemo li je prezentirati na ovaj način.
Ne treba posebno isticati da ovakav pristup razvija kreativnost, retoriku, zajedništvo, znatiželju i pregršt novih ideja.
učiteljica Ružica Suton, mag. prim. educ.