Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Jeste li znali da više od 2,3 milijarde ljudi na svijetu aktivno igra videoigre, a da prosječni igrač videoigara ima 34 godine? U Hrvatskoj svako četvrto dijete u dobi od 9 do 17 godina svakodnevno ili skoro svakodnevno igra igre na internetu, a svako četvrto dijete predškolskog uzrasta igra igraće konzole.
Ovo su neke od zanimljivosti kojima počinje digitalni vodič za sigurno igranje videoigara, objavljen u sklopu edukativne kampanje “Igrajmo na sigurno”, koju je pokrenuo Hrvatski Telekom u suradnji s Hrabrim Telefonom i Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu....
Preuzeto:http://www.skole.hr
Vodič pod nazivom “Svijet videoigara” može se besplatno preuzeti na stranicama Hrabrog telefona, Djece medija ili portalu Generacija Next, a u njemu se mogu pronaći informacije o prednostima, kao i rizicima igranja videoigara te konkretni savjeti za sigurno igranje – za roditelje i djecu.
Ovaj vodič i cijela kampanja “Igrajmo na sigurno”, koja je dio velike društveno odgovorne inicijativ Hrvatskog Telekoma “Šeraj pozitivu, blokiraj negativu“, predstavljeni su u Zagrebu u četvrtak, 27. prosinca 2018. godine.
Tom su prilikom o videoigrama govorili dr. sc. Lana Ciboci, potpredsjednica Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, Hana Hrpka, predsjednica Hrabrog telefona te Ivan Rado, hrvatski YouTuber poznatiji kao Malajski Tapir, koji je također podržao kampanju.
Lana Ciboci istaknula je kako je u istraživanju EU Kids Online u Hrvatskoj, u kojem je sudjelovalo više od tisuću djece i mladih od 9 do 17 godina, 56 % njih navelo da im roditelji uvijek dopuštaju igrati igre na internetu. Pritom roditelji često nisu svjesni da djeca u tim igrama lako stupaju u kontakt i komuniciraju s nepoznatim osobama, a više od desetine ih se odluči i na susret uživo.
Osim o ovim i drugim rizicima, poput nasilnih sadržaja i ovisnosti o videoigrama, Lana Ciboci smatra da se treba više govoriti i o mnogim pozitivnim aspektima videoigara. “Videoigre mogu biti najučinkovitije edukativno sredstvo među medijima“, rekla je te kao prednosti videoigara navela i to da kod određenih ljudi pomažu protiv rastresenosti, potiču logiku rješavanja problema, razvijaju intuiciju i hipotetsko razmišljanje te su izvrstan kanal za upoznavanje novih ljudi i sklapanje prijateljstava.
Ivan Rado dodao je kako je sam uz videoigre naučio strani jezik, a naglasio je i kako danas postoji širok spektar videoigara uz koje se može učiti o različitim temama i razvijati različite vještine. “Kao što nas kroz život dočekuju brojni izazovi, tako postoje određeni izazovi koje moramo premostiti i u svijetu gaminga. Vjerujem da se razumijevanjem pozitivnih i negativnih strana videoigara, prihvaćanjem dobnih granica na igrama i roditeljskim prihvaćanjem djeteta u svijetu u kakvom oni nisu živjeli ti izazovi mogu premostiti”, izjavio je Rado.
Hana Hrpka rekla je da iskustva rada s korisnicima putem telefonske linije Hrabrog telefona ukazuju na važnost edukacije i djece i roditelja na temu sigurnosti u gamingu. “Konkretne brojke i svakodnevna iskustva pokazuju kako sve više djece svoje slobodno vrijeme provodi igrajući videoigre pri čemu su često nesvjesni izazova i opasnosti koje se kriju na internetu. Posebno je važno educirati i roditelje koji često ne znaju na koji način pristupiti djetetu i s njime razgovarati o pravilnom ponašanju i prepoznavanju rizika prilikom igranja videoigara”, izjavila je predsjednica Hrabrog telefona, kojem je Hrvatski Telekom u sklopu inicijative “Šeraj pozitivu, blokiraj negativu” omogućio novo rješenje za chat s korisnicima.
Svi su se govornici na kraju složili da rješenje nije u zabranama, već bi se roditelji i djeca trebali educirati te zajedno uživati u igranju.