Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Terenska nastava učenika osmih razreda održala se od 5. do 7. rujna 2018. godine, a obuhvatila je obilazak kulturno-povijesnih odredišta te lokaliteta srednje Dalmacije poznatih po specifičnim prirodnim ljepotama.
Početak ovog zanimljivog turističkog putovanja edukativnog karaktera obilježio je Smiljan, rodno selo Nikole Tesle, u koji su učenici i njihovi nastavnici došli u prijepodnevnim satima. U Memorijalnom centru Nikola Tesla učenici su imali priliku pobliže se upoznati sa životom i ostavštinom jednog od najvećih svjetskih izumitelja koji dolazi s naših prostora. U pratnji vodiča obišli su rodnu kuću Nikole Tesle, pogledali nekoliko pokusa, upoznali se s njegovim najznačajnijim izumima te na kraju iskušali svoje sposobnosti u adrenalinskom parku. Putovanje smo nastavili put predivne Dalmacije i našeg odredišta, 3000 godina starog grada Zadra u kojemu smo se smjestili u Omladinski hostel Zadar. Odmah nakon što su ostavili svoje stvari u sobama, krenuli smo na plažu i kupanje u još uvijek toplom moru.
Drugi dan terenske nastave proveli smo u NP KRKA. Sa svojih sedam sedrenih slapova i ukupnim padom od 242 metra te najvećom sedrenom barijerom u Europi, znamenitim SKRADINSKIM BUKOM, prirodni je i kraški fenomen. U idiličnoj šetnji i opuštenom raspoloženju upoznavali smo prirodne ljepote ovog pitoresknog krajolika, razgledali stare mlince, bogate etnografske zbirke i radionice starih zanata. Posjet je završio na Skradinskome buku, najdužem i najposjećenijem slapu na rijeci Krki, koji je poslužio kao lijepa kulisa za zajedničko fotografiranje.
Nakon ručka u jednom od poznatih šibenskih restorana uslijedio je odlazak u srce Šibenika, najstarijeg hrvatskoga grada (utemeljili ga Hrvati) na obali Jadranskog mora i jednog od najznačajnijih hrvatskih humanističkih i renesansnih središta. Razgledali smo njegovu povijesnu jezgru, koja je uključena u zaštitnu zonu katedrale sv. Jakova koja je od 2000.g. pod zaštitom UNESCO-a kao dio svjetske kulturne i povijesne baštine: spomenik kralju Petru Krešimiru IV., kazalište, crkvu sv. Ivana, crkvu sv. Krševana, Gradsku vijećnicu, palača Pelegrini, katedralu sv. Jakova koja se svojom grandioznošću i ljepotom izdvaja među brojnim gradskim sakralnim građevinama.
Iz Šibenika smo nastavili prema Sokolarskom centru. Ptice grabljivice oduvijek su opčinjavale čovjeka, a sokolarenje kao vještina lova sa sokolom staro je koliko i najstarije kulture našeg planeta. U odličnom društvu naših domaćina pokušali smo proniknuti u svijet sokolarenja i suživota čovjeka i divlje prirode. Učenici su imali priliku hraniti sokola i sovu, držati ih na ruci. Izvrsno su se zabavili i naučili mnogo toga novoga o ovim veličanstvenim pticama grabljivicama.
Ispunjen i naporan dan učenike nije spriječio da po povratku u Zadar opet odu na kupanje, a zatim uživaju u zabavnoj večeri uz pjesmu, ples i organizirano gledanje utakmice hrvatske nogometne reprezentacije.
Posljednji dan terenske nastave bio je ostavljen za mirno razgledanje Zadra, grada u kojemu smo bili smješteni ova tri dana. Lokalni vodič poveo nas je u obilazak grada kojeg čuvaju čak četiri sveca zaštitnika. Nezaobilazan je bio posjet atrakcijama Pozdrav suncu i Morske orgulje – mjesto za relaksaciju, razmišljanje i razgovor uz neprekidan koncert mističnih tonova „orkestra Prirode“, Jadranskog mora. Prošetali smo Forumom, glavnim trgom rimskog Iadera, razgledali crkvu sv. Donata, simbol grada Zadra, crkvu i samostan sv. Marije u kojima se čuvaju zlato i srebro Zadra, katedralu sv. Stošije, najveću crkvu u Dalmaciji, Trg pet bunara nastao u vrijeme obrane od turskih opsada. Za kraj smo prošetali Kalelargom, glavnom zadarskom ulicom. Nakon razgledavanja i slobodnog vremena za fotografiranje i stvaranje uspomena, uslijedio je povratak u Požegu tijekom kojega su učenici dovršavali svoje radne zadatke iz Povijesti, Informatike, Hrvatskoga i Engleskoga jezika. Nezaboravno putovanje naših učenika ovjekovječile su brojne fotografije na kojima su njihova nasmiješena i ozarena lica govorila više od tisuću riječi.