Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Naša je Škola nositelj projekta „Učenje za život – prijenos znanja, vještina i kompetencija“ odobrenog od Agencije za mobilnost i programe EU u okviru Erasmus+ programa, najvećeg programa Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport.
Projekt je odobren u okviru Ključne aktivnosti 1 – mobilnosti u svrhu učenja za pojedince. Učitelji članovi projektnog tima naše Škole stoga su bili na edukaciji u partnerskoj školi St Ignatius College, Secondary School, Ħandaq na Malti od 10. do 17. listopada 2016. kako bi se upoznali s malteškim obrazovnim sustavom, a posebno s kurikulom Domaćinstva, predmeta koji bismo željeli uvesti kao izvannastavnu aktivnost u Školi.
Tijekom petodnevnog posjeta i boravka u školi u Qormiju naši domaćini srdačno su nas dočekali, proveli školskom zgradom, upoznali sa životom i radom Škole te malteškim obrazovnim sustavom.
U školi nas je dočekala ravnateljica gđa A. Farrugia te nas predala u ruke gđi N. Scicluna, jednoj od pomoćnica ravnateljice Škole, koja nas je provela školskom zgradom i upoznala s nastavnim osobljem. Škola u Qormiju 2007. godine preselila je u novu zgradu izgrađenu po najsuvremenijim standardima. Sve su učionice opremljene interaktivnim pločama i računalima te svom potrebnom opremom za pojedini predmet. Najviše su nas se dojmile učionice za Domaćinstvo koje izgledaju poput pravih kuhinja sa svim potrebnim kuhinjskim aparatima i priborom, zatim učionice za Tehnologiju i dizajn, opremljene strojevima i alatima koji se mogu pronaći u vrhunskim radionicama te učionica za životinje – svojevrsni školski mini zoološki vrt za koji se volonterski brinu nastavnik malteškog jezika i učenici. Impresivne su i učionice za informatiku s velikim brojem računala, 3D pisačem, rezačem za plastiku i ostalim suvremenim strojevima i pomagalima.
unutrašnjost školske zgrade
učionica za Tehnologiju i dizajn
Informatika
prostorija za pomoć u učenju
prostorija sa životinjama
Likovna umjetnost
školska kantina
školsko igralište
sportska školska dvorana
Većinu vremena proveli smo na satovima Home Economicsa, tj. Domaćinstva u specijaliziranim učionicama. Nastava je organizirana po modulima za manje skupine učenika, do 10, kako bi svi mogli odraditi praktični dio nastave. Domaćinstvo predaju četiri nastavnice po četiri sata tjedno u svakoj grupi. Nakon svakog održanog sata učenici dobivaju domaću zadaću koju nastavnici redovito na početku sata pregledavaju, poneke ocjenjuju opisno, a te ocjene utječu na završnu ocjenu predmeta. Predmet se provjerava pisanim ispitom dva puta godišnje, u veljači i srpnju, a konačna ocjena dobije se nakon odslušana sva tri modula. Sav pisani materijal potreban za rad učenici dobivaju od nastavnika: nije obvezno imati udžbenik jer nastavnici imaju potpunu slobodu u odabiru materijala na kojemu će poučiti učenike predmetnom sadržaju.
Vidjeli smo različit pristup u obradi iste teme, na primjer pravilna prehrana i piramida pravilne prehrane. Nakon svakog teorijskog sata uslijedio je praktični dio nastave na kojemu su učenici pokazali što su naučili prethodni sat. Tako smo vidjeli razvrstavanje namirnica u piramidu, objašnjavanje svakodnevnih prehrambenih navika kroz igru.
Jedna od tema bila je i kuhinjska oprema i pomagala. Nastavnica je učenike upoznala sa svom opremom koja je potrebna u kuhinji, njezinim pravilnim održavanjem i na što trebaju obratiti pozornost prilikom kupnje istih. Sve navedne aparate i sav pribor učenici su mogli proučiti u učionici pronalazeći ih po kuhinjskim ormarićima.
Učenici trećeg modula nakon obrađenog teorijskog dijela o trovanju hranom i postupanju u pripremi visokorizičnih namirnica pripremali su paellu i punjenu piletinu. Sve potrebne namirnice donose od kuće, a nakon pripreme svoje obroke degustiraju učeći se postavljanju stola i bon – tonu za vrijeme obroka.
Osim nastavi Domaćinstva prisustvovali smo i nastavi srodnih predmeta poput Health and social care, Tehnology and design, PSCD (Physical, social, carieer development). Svi ti predmeti imaju poveznicu s Domaćinstvom jer djeca uče o zdravlju, rukovanju različitom opremom, strukturi obitelji i odnosima unutar nje.
Posjet školi partneru bio je vrlo koristan za naš budući rad. Smatramo da su stečena iskustva u potpunosti primjenjiva u našoj Školi u nastavi raznih predmeta i izvannastavnim aktivnostima, a posebno Domaćinstvu koje kao izvannnastavnu aktivnost planiramo uvesti sljedeće školske godine.
Valentina Čurčić, nastavnica Hrvatskoga jezika i Danijela Stanić, nastavnica Biologije