Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Ljeti škole „spavaju“ iako u njima učitelji pišu, ispisuju i svakodnevno borave, jer između školskih zidova ne čuje se dječji žamor.
Učenici provode svoje dane u različitim aktivnostima, netko odlazi na more, netko provodi dane kod bake i djeda, drugi putuju, treći grade mali grad u svom dvorištu, neki ih provode u parku…
TREBA ISPUNITI SEDAMDESET DANA BEZ ŠKOLE
Sunce je izašlo, vrijeme je za igru, krenimo zajedno u istraživanje…
a) Odaberi neku malu životinju, recimo pčelu, i kreni u šetnju. Pokušaj nabrojiti koliko si vidio pčela od kuće do parka. Kad dođeš u park, otvori svoju bilježnicu (nazovimo jeSVAŠTARA) i upiši broj. Pokušaj ju nacrtati (onu stvarnu pčelu, ne onu iz crtića ;), što misliš kako pčele žive, bi li mogao/mogla zamisliti jedan dan kao pčela. Ako ti se svidi to o čemu maštaš, napiši priču ili nacrtaj strip o pčeli.
b) Voliš sladoled, zar ne? Skupljaj drvene štapiće. Napiši u svoju bilježnicu koje sve okuse sladoleda poznaješ, a ako ih ne poznaješ, prošeći se do prodavaonice sa sladoledima i pogledaj. Ispiši sve okuse (npr. čokolada, banana, jagoda, karamela…). Neku drugi dan, recimo kad pada kiša, poredaj okuse abecednim redom. Otkrij koje je slovo najčešće u riječima, a koje se najmanje koristi. Zapiši to u bilježnicu.
c) Želiš imati svoj mali šator, svoj mali prostor? Razmisli o tome što ti sve treba za gradnju suvremenog, drugačijeg šatora. Napravi ga u svojoj sobi. Koristi se stolicama, dekama, plahtama. Prije nego što kreneš u tu avanturu obavijesti mamu da ćeš taj dan biti mali izviđač. Ako ti se svidi, zamoli roditelje da te upišu u Male izviđače i saznaj kako oni logoruju i kako se druže.
d) Kružna priča. Pozovi prijatelje na druženje (mogu to biti i bratići i sestrične) i zajedno osmislite priču. Prije nego dođu napiši riječi na isjeckani papir i postavi na mjesto oko kojeg ćete sjediti. Svatko izvlači jednu riječ. Od riječi mora osmisliti rečenicu, a rečenice moraju biti vezane uz priču. Na kraju zadnji koji igra mora ispričati cijelu priču (riječi koje ti mogu pomoći u igri su: gusar, kuka, blago, dječak, otok, more, spas, pomoć, brod).
e) Vrlo sličan dan možeš provesti u društvu roditelja osmislivši igru s blagom. Roditelji neka sakriju „blago“ negdje kod bake ili djeda u kući, a tebi neka predaju kartu s blagom. Pokušaj naći blago. Sve što nađeš pripada tebi. Pusti neka se i roditelji zabave crtajući ti različite slike koje će ti pomoći u traženju.
f) Posjeti knjižnicu. Pogledaj različite naslovnice. Neke će te privući, neke ćeš uzeti u ruku i pogledati. Pitaj knjižničarku što bi ti ona preporučila. Zapiši naslov pročitane knjige/slikovnice u bilježnicu. Potraži tko je napisao knjigu. Svidi li ti sadržaj knjige, zapiši nekoliko rečenica o tome što ti se svidjelo, tko je glavni lik, o čemu se u knjizi radi, ima li u njoj nešto neobično. Jedan od glavnih zadataka ovoga ljeta je da čitate, bilo slikovnice, stripove ili knjige.
g) Režemo i stvaramo. Uzmi novine koje su roditelji pročitali i izreži više riječi, od kojih sastavi nove rečenice. Prepiši ih pisanim slovima u svoju bilježnicu. Pokušaj sastaviti i neku pjesmicu ili rimu, igraj se riječima i stvori nešto novo. Možeš od izrezanih riječi napraviti i sliku. Recimo grad. Slaži i kombiniraj različite plohe izrezanih riječi i napravi moderan i nov grad.
h) Nebo iznad nas. Ljeti noći znaju biti bistre, prepune zvijezda. Što vidiš kad pogledaš u nebo? Pokušaj naslikati vodenim bojama nebo i zvijezde. Želiš li saznati više o zvijezdama, posjeti Tehnički muzej, potraži na internetu informacije o zvijezdama, a najljepše zvijezde vidjet ćeš 27./28. srpnja i 12./13.kolovoza, kad se očekuje „kiša meteora“.
i) Vodi dnevnik. Dnevnik je zapis tvojih događaja u bilježnicu. To je dobra vježba pisanja pisanim slovima. Dobra vježba za kratke zapise o tome što ti se u nekom danu dogodilo. Možeš u dnevnik zalijepiti, recimo, ulaznicu s nekog koncerta, muzeja ili ZOO vrta. Možeš i crtati. Možeš zapisivati sva mjesta, sela i gradove koje si posjetio. U dnevniku je jedino važno da se PIŠE.
j) I na kraju, kad počne kiša, kad nema prijatelja za igru, kad mama i tata rade i dosadno ti je, možeš ponoviti gradivo prvog razreda uz VJEŽBENICU.
Ne trebaš ju rješavati nekim redom, nego ono što ti se svidi, i kad poželiš, jer nitko te neće kontrolirati ;)
Uživajte u ljetu, svi zajedno!
.................
OŠ Augusta Šenoe Sandra VUK
Zagreb
UHURN Zvono
Preuzeto s portala https://www.skolskiportal.hr/