2012-03-06 12:00:06

Što i kako učitelj ocjenjuje (brošura)

Povratna informacija od učenika = ocjena

Nastava je proces u kojem nastavnik kao voditelj nastavnog procesa pruža učenicima mogućnost da razviju ili steknu nova znanja i sposobnosti.

Red je da se ta znanja i sposobnosti ocijene jer je učitelj (nastavnik) u svom mjesečnom i godišnjem planiranju predvidio i takve nastavne satove. Iako mnoge učenike hvata strah na spomen ocjenjivanja, to je ipak bezbolan postupak.

Zašto je provjera znanja potrebna?

Učitelj provjerava tvoje osobne i socijalne kompetencije kao i razinu usvojenosti

znanja iz svog nastavnog predmeta.

Prema razini tvoga znanja učitelj zaključuje koliko su razvijene tvoje pojedine sposobnosti te može prilagodavati metode rada u nastavi kako bi ti olakšao učenje i napredovanje.

Dakle, učitelj nije babaroga koja ti "daje lošu ocjenu", već voditelj kojemu možeš vjerovati i pitati ga za savjet. Ocjena je, ipak, samo šlag na torti koja je i tebe usmjerila. Ona ti je signal koliko još moraš učiti i što moraš razviti da bi bio uspješniji.

Postoje ipak neke sposobnosti koje se ne mogu razvijati u školi, nego ih sam moraš razviti.

Što učitelj provjerava kada te ispituje? Osobne karakteristike spremnost na učenje opća naobrazba volja za postizanjem rezultata izdržljivost sposobnost usmenog izražavanja sposobnost uspostavljanja kontakata samostalnost samopouzdanje sposobnost timskog rada uvjerljivost tijekom usmenog provjeravanja brižljivost i temeljitost, savjesnost točnost pouzdanost radost odlučivanja sposobnost kritike sposobnost planiranja mišljenje i rad koji rješava probleme kreativnost i fleksibilnost organizacijske sposobnosti kompetencija u prezentaciji Povratna informacija za učeničke prezentacije A) Predmet Ima li prezentacija jasnu temu, odnosno jasan naslov? Jesu li najvažniji sadržajni aspekti jasno primljeni? Ima li prezentacija jasnu raščlambu i strukturu? Je li količina medija koji je prate bila primjereno dozirana (folije, ploča, tekstovi, plakati i sl.) Jesu li mediji bili prikladno oblikovani? Jesu li pojedini dijelovi prezentacije bili u dobroj prepoznatljivoj vezi? Je li prezentacija imala završetak koji se može dobro shvatiti? B) Osobe Je li izlagače publika pozorno i mirno dočekala? Jesu li uspostavili kontakt pogledom i zadržali ga? Je li se govorilo jasno, glasno i razgovijetno, slobodno i primjerenom brzinom? Je li se moglo prepoznati da su se dobro pripremili? Jesu li pokušali zadržati zanimanje publike? Je li vanjska slika izlagača bila primjerena situaciji? Kako dobiti bolju ocjenu? svakodnevno se pripremaj za nastavu i razvijaj koncentraciju redovno piši domaće zadaće i posveti im dovoljno vremena za izradu (kvaliteta je na cijeni!) budi aktivan na nastavi (postavljaj pitanja vezana uz temu, piši bilješke, aktivno slušaj ostale sudionike) brini o urednosti svog školskog pribora i o radnim materijalima potrudi se oko prezentacije naučenog gradiva (izrada plakata, zidnih novina, ankete, istraživanja na internetu, dokumentacija, fotoreportaže, računalna prezentacija i sl.) sudjeluj u raspravama (tako razvijaš svoje usmene sposobnosti i slobodno iznosiš svoje mišljenje o nečemu) izradi mentalne mape i osmisli igre učenja (kviz) sudjeluj u dobrim akcijama sa svojim razrednim prijateljima brini o svom izgledu i znanju čitaj knjige Što je dobra nastava? Učitelj upotrebljava različite metode učenja Učenici su aktivni na satovima Dobra je i ugodna radna atmosfera U dobroj nastavi formiramo svoju osobnost Stručna razina je primjerena Dobra nastava je... Zanimljiva priredba S jasnim pravilima U kojoj učenici i nastavnici dobro surađuju Na stručnoj i osobnoj razini Kako bi prikupili što trajnija iskustva u učenju Što učitelji očekuju od učenika? Spremnost na napore Aktivnu suradnju Uljudno ponašanje Svijest o dužnostima Odricanje od nasilja i grubih oblika ophođenja

Autor:

Dubravka Granulić, dipl. učiteljica razredne nastave i prof. hrvatskoga jezika, OŠ Budaševo, PŠ Topolovac, Topolovac, Gušće   BROŠURA !!!  

Hvala !!!

 

 


Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega