2019-02-25 07:49:06

Lektira u nastavi Hrvatskog jezika 3.a razreda

Glavni razlog čitanja lektire u našem razredu je razvijanje ljubavi prema čitanju, stvaranje književnog ukusa i kulture čitanja. Kako bih osuvremenila pristup čitanju lektire, osmišljavam nove načine obrade, tj. organiziranja nastavnog sata. Završna aktivnost Lovrakovog Vlaka u snijegu bila je Priča iz papirnate vrećice ili kako je mnogi zovu Lektira iz vrećice.

Učenik zadatak radi kod kuće, a obavljeni zadatak prezentira na satu lektire. Prednju stranu papirnate vrećice učenici su oslikali kao naslovnicu pročitanog djela (ispisali su naslov i ime pisca te ilustrirali). Kako smo prethodno interpretirali pročitano djelo, pogledali film i usporedili književno djelo s filmskim, učenici su u vrećicu stavili pet predmeta koje bi ponijeli na putovanje da su bili u tom vlaku.

Tijekom prezentacije rada učenici su iz vrećice izvlačili predmete koje su u nju stavili i objašnjavali  razlog zbog kojeg baš taj predmet zaslužuje svoje mjesto u njihovoj priči, a povezano je s pročitanim djelom. Ideje su bile kreativne, lica ozarena s upitnim pogledima koja je sljedeća lektira i hoćemo li je prezentirati na ovaj način.

Ne treba posebno isticati da ovakav pristup razvija kreativnost, retoriku, zajedništvo, znatiželju i pregršt novih ideja.

                                                                                                     

                                                                    učiteljica Ružica Suton, mag. prim. educ.

 


Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega