2017-04-25 20:45:36

Djeca medija za aktivno građanstvo – treninzi medijske pismenosti

Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu održalo je radionice iz područja medijske pismenosti učenicima, učiteljima i roditeljima naše Škole u ponedjeljak 24. travnja 2017.

Predavanja i radionice projekta naziva Djeca medija za aktivno građanstvo – treninzi medijske pismenosti Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu provodi uz potporu  Ministarstva znanosti i obrazovanja u 12 hrvatskih županija. Cilj  je ovih predavanja i radionica približiti svijet medija učenicima osnovnih škola te ih potaknuti da budu aktivni, ali u prvom redu kritički osviješteni korisnici medija.

Ivan Uldrijan održao je medijski trening Manipulacija u medijima  za učitelje, a Leali Osmančević predavanje Kako koristeći medije poboljšati komunikaciju s djecom za roditelje. Oboje predavača asistenti su na Odjelu komunikologije na HKS-u na kojemu izvode predavanja i radionice nekoliko predmeta iz područja komunikologije i novinarstva. Alma Mujčinović, koordinatorica projekta, i student Sebastijan Ivasović održali su interaktivno predavanje i radionicu „Čarobni“ (varljivi) svijet reklama učenicima. Interaktivnim  predavanjima i radionicama predavači su istaknuli važnost medijskoga odgoja i medijske pismenosti danas. Učenicima, ali i učiteljima i roditeljima objasnili su  funkcioniranje i svrhu medija. U vremenu u kojemu različite vrste medija svakodnevno konzumiramo većinu vremena, iznimno je važno da djeca osvijeste brojne prednosti (pristup informacijama, edukacija i obrazovne svrhe medija, zabava) koje im pruža današnji medijski prostor, ali i rizike i opasnosti s kojima se veoma lako mogu susresti (nasilje, pornografija, droga, elektroničko nasilje, nestvarni prikaz ljepote, stereotipi). Učiteljima je osviješteno kako prepoznati i razlučiti prave vijesti od lažnih. Na radionici za roditelje predavačica je upozorila na moguće rizike i opasnosti koje mediji nose, dala korisne savjete i primjere kako aktivno mogu pridonijeti sigurnosti svoje djece i njihovom odgovornijem ponašanju, ali i kako mogu iskoristiti prednosti tehnologije i medija za zbližavanje cijele obitelji i razgovor o aktualnim i svakodnevnim temama.

Razgovorom bez moraliziranja, kritiziranja i osuđivanja gosti su pobudili velik interes za medijsku pismenost i kod učenika i kod odraslih. Pozitivnim pristupom da ne kritiziramo medije nego tražimo njihove pozitivne strane potaknuli su sve sudionike da prate kvalitetne sadržaje i da budu osviješteni, kritični i proaktivni u korištenju medija.

 


Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega