Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Nastava je na daljinu predstavljala izazov kako učenicima tako i nastavnicima. Na početku nastave na daljinu sve je nekako bilo novo i zanimljivo. S vremenom se pokazalo kako učenicima postaje zamorno i sve teže pratiti količinu zadataka koju trebaju odraditi u zadanim rokovima. Možda je jedan od najvećih problema ovakvog oblika nastave bio taj što su učenici, a i učitelji većinu svoga vremena bili vezani uz ekrane svojih mobitela i računala.
Sadržaji nastave Prirode u petom razredu uglavnom se odrađuju u obliku istraživačke nastave što je i dodatno bio izazov kako osmisliti takav oblik nastave online. Iako su video lekcije iz Prirode kvalitetno prikazivale praktične radove i istraživačke radove na teme sastava zraka, vode i tla, ipak učenici nisu bili aktivni sudionici takvog oblika nastave. Odlučila sam pomalo uvoditi takav oblik nastave u nastavu na daljinu. Na početku sam istraživačke zadatke postavljala u kanale Prirode i Biologije za one učenike koji žele više. Neki od istraživačkih radova za one koji žele više bili su npr. što će se dogoditi s napuhanim balonom u zamrzivaču, zašto vakumiramo namirnice itd. Učenici su uglavnom odrađivali ovakve zadatke iako nisu bili obavezni.
Učenici su jako dobro reagirali na ovakav način nastave na daljinu što su potvrdili i ispunjavanjem 3 2 1 kartice na kraju nastavne godine kojima se većina učenika petih razreda izjasnila kako bi na nastavi Prirode htjeli imati više praktičnih i istraživačkih radova. Ovakav oblik nastave moguće je ostvariti u nastavi na daljinu, uz kvalitetne upute te vodeći računa da materijal i pribor potreban za izvođenje nastave bude učenicima dostupan. Također, ovakav oblik nastave može zahtijevati i određeni angažman roditelja, ovisno o temi istraživačkog rada. Stoga, kao i u svemu, treba biti umjeren i češće izmjenjivati različite metode rada.
U prilogu se nalazi primjer metodičke priprave za izvođenje istraživačke nastave u nastavi Prirode petog razreda čiji je cilj bio da učenici provedenim istraživanjem ponove kruženje vode u prirodi te sastav zraka.
Kao primjer dobre prakse izdvojila sam istraživački rad učenika Mateja Škvorca 5.d razreda čiji se rad nalazi u prilogu. Bilo mi je teško izdvojiti samo jedan primjer dobre prakse jer ih je bilo zaista puno. Pohvaljujem sve petaše i sedmaše koji su u izradu svog istraživačkog rada uložili puno truda, vremena i kreativnosti.
Danijela Stanić, prof.
učiteljica mentorica Prirode i Biologije, OŠ Antuna Kanižlića, Požega