preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega

Login

Facebook
 
 
Raspored zvonjenja

Sat

Od... do... Odmor
PRIJE PODNE
1. 08.00 - 08.45 5
2. 08.50 - 09.35 10
3. 09.45 - 10.30 15
4. 10.45 - 11.30 5
5. 11.35 - 12.20 5
6. 12.25 - 13.10  
POSLIJE PODNE
1. 13.30 - 14.15 5
2. 14.20 - 15.05 10
3. 15.15 - 16.00 15
4. 16.15 - 17.00 5
5. 17.05 - 17.50 5
6. 17.55 - 18.40  
Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2011.

Ukupno: 5769662
Ovaj mjesec: 2633
Ovaj tjedan: 347
Danas: 75

Za djecu i roditelje

Obrazovanje

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Intervju - Županijsko natjecanje iz Fizike
Autor: Igor Soldić, 1. 6. 2019.

Svestrana učenica Osnovne škole Antuna Kanižlića Nina Pavić (8.a) sudjelovala je u Županijskom natjecanju iz Fizike. Natjecanje je održano u OŠ Vladimira Nazora 5. ožujka 2019. godine, gdje je ostvarila odlične rezultate uz mentorstvo učitelja Antuna Dokoze. U sklopu toga, napravili smo intervju s našom učenicom kako bi nam dočarala svoje dojmove nakon važnog natjecanja, ali i ostale aktivnosti u kojima sudjeluje i ostvaruje odlične rezultate.


1. Koliko vas je sudjelovalo na Županijskom natjecanju iz Fizike i gdje se održalo natjecanje?

Na županijskoj razini sam sudjelovala ja (na školskoj nas je bilo dvoje), a natjecanja se održalo u OŠ Vladimira Nazora u Trenkovu.

 

2. Koliko dugo se rješavaju zadatci na Županijskom natjecanju? Je li određeno vremenski?

Da, pisalo se sveukupno tri sata. Od toga je dva sata izdvojeno za teoriju, a jedan sat za praktični dio.

 

3. Koliko si se dugo pripremali za natjecanje u Školi, a koliko kod kuće? Koliko je važna uloga nastavnika u usmjeravanju prema točnim rješenjima i objašnjavanju tijekom priprema?

Jedan sat tjedno idem na dodatnu nastavu, i uz to imam dva sata po redovnom programu. Kod kuće sam svaki tjedan rješavala nekoliko zadataka prema dosadašnjim testovima. Zadatci dosta uzimaju vremena jer se svaki zadatak otprilike rješava pola sata.

Uloga nastavnika je velika jer sam shvatila kako funkcioniraju problemski zadatci, što je potrebno pronaći i kako postaviti zadatak pa krenuti rješavati pomoću formule. Shvaćam kolika je primjenjivost matematike na temelju zadataka iz Fizike, pa i korištenje takva načina u svakodnevnom životu.

Učitelj Dokoza dodaje da je matematike u službi fizike i navodi kako „Fizika ima šegrta, a to je matematika.“ kao zaključak korelacije Fizike i Matematike.

 

4. Jesu li (pitanja) zadatci na Županijskom natjecanju bili teži od očekivanoga?

U odnosu na Školsko natjecanje, Županijsko mi je bilo lakše. Za Školsko natjecanje je bila odrađena većina pripreme tako da je Županijsko bilo samo nadogradnja znanja na sve što se do tada utvrdilo.

Učitelj dodaje da je problem na Županijskom praktični dio zadataka jer je teško izvedivo i nepraktično mirno držanje lučice i istovremeno pisanje te izvršavanje zadatka do kraja.

 

5. Koliko je stresno natjecanje s obzirom na razine (Školsko, Županijsko…)?

Nije mi bilo toliko stresno samo natjecanje, već vrijeme prije natjecanja i samo iščekivanja početka. Tijekom rješavanja može se dogoditi blokada pri početku rješavanja samog zadatka, ali onda se skoncentriram i uzmem pauzu na trenutak, nastavim rješavati sljedeće zadatke te se vratim na taj zadatak. Također, bodovi se dobivaju i na postavljanju zadatka pa je kod nekih zadatka dobro barem postaviti zadatak dok se ne sjetim daljeg načina rješavanja.

 

6. Je li teško uskladiti školske obveze (nastavne sate, domaće zadaće, učenje za testove) tijekom priprema za natjecanje?

Naučila sam uskladiti vrijeme jer sada već znam koji dio i koji predmet iziskuje određeno vrijeme pa ga pravilno rasporedim i onda je puno lakše sve postići.

 

7. Možeš li dati savjet za buduće natjecatelje i kako se najbolje pripremiti?

Važno je znati formule, ali i teoriju općenito kako bi se sve to moglo primijeniti na zadatke.

 

8. Planiraš li se baviti fizikom u budućnosti?

Htjela bih se baviti istraživačkim radom koji je vezan za prirodne znanosti. Sad ne znam točno hoće li to biti baš fizika kao znanosti. Voljela bih ići u smjeru prirodnih znanosti, a one su uvijek povezane s fizikom.

 

9. S obzirom na to da ti odlično idu i društvene znanosti, zašto i kako to da ćeš se odlučiti za prirodne znanosti?

Išla sam u Višnjan u znanstveni kamp koji je bio presudan u mojoj odluci koja se odnosi na prirodne znanosti i istraživanja. Ondje je rad bio organiziran cijeli dan s kraćim pauzama pet dana. To iskustvo mi je odlično jer sam shvatila u kojem smjeru želim krenuti u budućnosti. U razredu postoje grupe učenika koje više zanimaju umjetnosti, društvene znanosti i ostalo pa sam se uvijek pitala kojoj grupi bih ja trebala pripadati, a odlaskom u ovakav kamp mi je dao odgovor na to.

 

10. Na koliko si natjecanja išla?

U 4. razredu sam bila iz Matematike, 5. razred Geografija, Matematika, Informatika, 6. razred Geografija, Informatika, 7. razred Biologija, Informatika, Hrvatski, Geografija, 8. razred Fizika, Engleski i Hrvatski. Od svih tih županijska razina obuhvatila je u 8. razredu Hrvatski (8. mjesto) i Fiziku, 7. razred Geografija, Informatika, Biologija, Hrvatski, 6. razred Geografija i Informatika, a 5. razred isto Geografija i Informatika.

 

11. Što bi rekla vezano za Fiziku i izvedbu na pozornici i kako se došlo do takve ideje?

To je bio igrokaz o Otonu Kučeri. Središte je bila prezentacija koju nam je dao nastavnik i iz koje smo izvukli podatke. Oko toga nam je pomogla učiteljica Mirković. Prijateljica Lora Župan i ja smo vježbale te smišljale govor preko telefonskog poziva. Saznale smo vrlo zanimljive podatke o Otonu Kučeri, kao na primjer da je bio srednjoškolski profesor na požeškoj Gimnaziji.

Učitelj Dokoza ističe da je ljudi nisu prirodoslovno opismenjeni i da trebaju obraćati pažnju na takve znanosti koje su temelj u ostalim znanostima. Upravo ih je to potaknulo na poveznicu znanstvenika i igrokaza.

 

12. U kojem si školskom tijelu?

U Vijeću učenika. Smatram da Vijeće učenika u školskoj godini treba organizirati i održati više sastanaka. Pogotovo bi bilo dobro sastati se vezano za projekt „Marijini obroci“, ali i osmišljavati druge projekte.

 

13. U kojim izvanškolskim, i u kojim izvannastavnim aktivnostima sudjeluješ?

Izvannastavne aktivnosti su dodatna iz Fizike, a izvanškolske su boks, sviram gitaru i idem na engleski u Praktikum.

 

14. Zašto baš boks?

Više volim individualne sportove, tako da sam se odlučila za ovaj.

 

     Čestitamo našoj odličnoj učenici Nini Pavić i njezinom mentoru Antunu Dokozi!





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju