Sat |
Od... do... | Odmor |
PRIJE PODNE | ||
1. | 08.00 - 08.45 | 5 |
2. | 08.50 - 09.35 | 10 |
3. | 09.45 - 10.30 | 15 |
4. | 10.45 - 11.30 | 5 |
5. | 11.35 - 12.20 | 5 |
6. | 12.25 - 13.10 | |
POSLIJE PODNE | ||
1. | 13.30 - 14.15 | 10 |
2. | 14.25 - 15.10 | 15 |
3. | 15.25 - 16.10 | 5 |
4. | 16.15 - 17.00 | 5 |
5. | 17.05 - 17.50 | 5 |
6. | 17.55 - 18.40 |
Egon Hajpek, Erik Hajpek i Lana Radošić na ovogodišnjem županijskom natjecanju iz matematike uspješno su predstavljali našu školu: Egon je osvojio 2. mjesto, kao i Erik, a Lana 3. mjesto. Egona, Lanu i Erika te njihove mentore nastavnicu Matematike Katarinu Gazdović i nastavnika Tihomira Kaderžabeka primila je ravnateljica Škole gđa Marija Samardžija kako bi im čestitala na postignutom uspjehu. Tim smo povodom porazgovarali s Egonom, Erikom, Lanom i njihovim mentorima.
Lana: S matematikom nikad nisam imala problema, uvijek mi je išla s lakoćom. Nisam toliko ljubitelj teorije – mislim i općenito – koliko samih zadataka. Više volim zaključivati.
Lana: Mislim da da. U nižim se razredima uči igrom, što je djeci zanimljivije. Primjerice, u našem je razredu učiteljica imala posebnu šalicu sa zadatcima i kad bismo završili zadane zadatke, izvlačili bismo nove. Uživali smo u tom natjecanju i nadmetanju, to nas je dodatno motiviralo.
Lana: Učenici trebaju ići na dopunsku nastavu jer suradničkim učenjem i međusobnim pomaganjem sve bude zanimljivije, pa i matematika. U nižim je razredima nas nekoliko učenika pokazivalo i objašnjavalo drugima što je zaista djelovalo.
Lana: Nastavnica je izvrsna, jako dobro objašnjava i puno se trudi da shvatimo.
Erik: Nastavnica temeljito objašnjava, svima sve pokaže – i kojima ide i kojima ne ide. Također daje više mogućnosti ispravka lošije ocjene.
Erik: Volim logički razmišljati i zaključivati. Sad su mi posebno zanimljivi decimalni brojevi, iako volim i geometriju za koju treba dosta preciznosti i strpljenja. Siguran sam da ću u budućnosti voljeti i biologiju, kemiju te fiziku.
Mentorica: Izvrsno surađujemo! Sve znaju i uvijek pripremim dodatne zadatke za njih. Nekad brzaju pa unaprijed rade, međutim nema potrebe. Sve se stigne na vrijeme, a zadataka uvijek ima.
Lana: Četiri sam godine trenirala tenis, osam godina ples, a odnedavno sam počela i svirati klavir.
Erik: U slobodno se vrijeme bavim šahom i košarkom. Sa šahom imam lijepo iskustvo. Bio sam prvak države, sudjelovao na europskim natjecanjima. Osim toga organizirane su i radionice za učenike nižih razreda gdje sam se našao u ulozi nastavnika. Bio je to lijep osjećaj s dozom određene odgovornosti.
Erik: Učenicima se svidio šah, doživljavaju ga kao igru. Što se tiče uočenog potencija, to je teško reći jer je šah sport u kojem 10% predstavlja talent, a 90% rad.
Erik: Šah je sport s kojim se najviše putuje! Posjetio sam više gradova, ali najviše mi se svidjelo u Topuskom - osim uživanja na bazenima, tada sam prvi put postao prvakom Hrvatske. Također mi se svidio i Prag.
Erik: Imam mnoštvo prijatelja sa šaha!
Erik: Nije izazov, čak je poticaj! Imam jednog sjajnog prijatelja, velika smo konkurencija i uvijek budemo obojica favoriti. Rekao bih za njega da mi je najbolji prijatelj, međutim za šahovskom tablom najveći mi je neprijatelj.
Erik: Sve ovisi o okolnostima. Ako je protivnik jači od mene, mislim o tome kako je nešto posebno, iznenađujuće pripremio za mene, a ako je slabiji, razmišljam o tome jesam li ga podcijenio.
Erik: Da, šah je fizički i psihički dosta naporan, svaka partija predstavlja novi test! S druge strane košarka me opušta i odmara. Volim ju i zbog prijatelja, odnosno druženja s njima!
Erik: Hm! Nastavnik matematike ili znanstvenik. Jako mi se sviđa uloga nastavnika.
Erik: Definitivno bih se više zbližio s učenicima.
Lana: Nisam još razmišljala toliko o tome. Imam vremena. Svašta me zanima i još se pronalazim.
Egon: Naravno, matematika je čista logika! Međutim, problem u društvu je što se matematike svi boje, učenici joj pristupaju s različitim predrasudama koje najčešće roditelji prenose na temelju svog iskustva.
Egon: Zasigurno. Učenici u nižim razredima reagiraju impulzivno i nemaju problem s iskazivanjem mišljenja pa se na taj način uoči i ispravi krivi način razmišljanja. Učenici viših razreda dosta gledaju reakcije prijatelja što im stvara nelagodu.
Egon: Ne bih rekao. Definitivno reakcija prijatelja.
Egon: Ne treba se obazirati na tuđa mišljenja jer nam oduzimaju slobodu. Treba uvijek reći makar bilo i netočno jer, kao što sam rekao, na taj će se način uočiti i ispraviti krivi način razmišljanja.
Egon: Definitivno pohađanje dopunske nastave jer su to besplatne instrukcije. Nastavnik pomaže svima i svi mogu doći do izražaja. Treba redovito pisati domaće zadaće jer je to najbolji trening. Matematika se ne uči, matematika se vježba.
Egon: Robotiku.
Mentor: Slažem se. Bilo bi izvrsno da se učenici mogu time nastaviti baviti i u srednjim školama na određenoj razini.
Ne sumnjamo da će učenici ostvariti izvrstan uspjeh u budućnosti, kako na natjecanjima tako i u ostvarivanju snova.