preskoči na sadržaj

Osnovna škola Antuna Kanižlića Požega

Login

Facebook
 
 
Raspored zvonjenja

Sat

Od... do... Odmor
PRIJE PODNE
1. 08.00 - 08.45 5
2. 08.50 - 09.35 10
3. 09.45 - 10.30 15
4. 10.45 - 11.30 5
5. 11.35 - 12.20 5
6. 12.25 - 13.10  
POSLIJE PODNE
1. 13.30 - 14.15 10
2. 14.25 - 15.10 15
3. 15.25 - 16.10 5
4. 16.15 - 17.00 5
5. 17.05 - 17.50 5
6. 17.55 - 18.40  
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 10. 2011.

Ukupno: 6106217
Ovaj mjesec: 3847
Ovaj tjedan: 1130
Danas: 199

Za djecu i roditelje

Obrazovanje

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Literarno izražavanje me uči razmišljati
Autor: Valentina Čurčić, 9. 4. 2017.

U petak 17.veljače 2017. u Osnovnoj školi Lipik u Lipiku održana je županijska smotra literarnog, dramskog i novinarskog stvaralaštva učenika osnovnih i srednjih škola LiDraNo 2017.


Našu su Školu predstavljale učenice 5. i 7. razreda u dvije kategorije: literrni izraz i samostalni dramski izraz. Aurora Papac predstavila se pjesmom Božić, Mia Raguž literarnim sastavom Glazba je moj život, a Magdalena Škvorc pjesmom Mir. Mentor je učenicama bio nastavnik Hrvatskoga jezika Vladimir Kamenčak.Samostalnim dramskim izrazom Školu je predstavljala učenica 7. razreda Petra Zečević koja je govorila tekst Ovdje treba ostati. Za njezin zapaženi nastup zaslužna je mentorica Mirjana Bajić, nastavnica Hrvatskoga jezika.

Budući da je Magdalenina pjesma polučila najveći uspjeh, odnosno prosudbeno povjerenstvo predložilo ju je za državnu razinu smotre, Magdalenu i njezinog mentora, nastavnika Vladimira Kamenčaka, primila je ravnateljica Škole gđa Marija Samardžija kako bi im čestitala na postignutom uspjehu. Tom smo prilikom porazgovarali s Magdalenom i njezinim mentorom.

Kada si otkrila  ljubav prema literarnom izrazu?

  • Oduvijek sam voljela pisati sastave o različitim temama, a najdraži mi je motiv čarolija te različiti događaji i pojave koje nas okružuju poput kapljice kiše. Jednom sam prilikom pisala o doživljajima kapljice do zemlje gdje ju je pronašao slučajni prolaznik.

Jesi li čula i prije za literarnu?

  • Nisam. Dolaskom u peti razred nastavnik hrvatskoga jezika objasnio nam je što ćemo tamo raditi i odmah sam se pronašla jer mislim da je to vrlo korisno za izgradnju moje osobnosti.

Koliko vas je na literarnoj? Ima li, osim tebe, još ljubitelja literarnog izraza?

  • Ima nas osmero, uglavnom i više. Atmosfera je opuštena, teme su zanimljive i svi jako volimo pisati.

Kako se dogovorite oko teme?

  • Nastavnik nam najčešće zada temu ili nekakve motive.

Mentor: Uglavnom bude vezano uz godišnje doba ili određenu priliku, odnosno događaj koji slijedi.

Koja je njegova uloga osim što zadaje temu ili motive?

  • Nastavnik uvijek dodatno razradi temu i motive, ali ono što je još bitnije komentira naše radove.

Vjeruješ li ti nastavnikovoj prosudbi?

  • Vjerujem, da.

Na koji ti način literarna pomaže da se izgradiš?

  • Učimo razmišljati i poboljšavamo svoje izražavanje.

Što pišete, prozu ili poeziju i gdje si se ti pronašla?

  • Nastavnik nam ostavlja izbor da sami odlučimo, ali ja sam se pronašla u poeziji.

Mentore, na koji način usmjeravate i potičete učenike na samostalno stvaralaštvo?

  • Ključnim je stvoriti pozitivno razredno okruženje. Sad kad je lijepo vrijeme održavamo nastavu u školskom dvorištu što učenike dodatno veseli. Dodatna je motivacija što učenici znaju da će njihovim radovima biti ukrašeni i školski panoi.

Vezano uz tvoju pjesmu, možeš li nam pojasniti kakav je tvoj doživljaj mira, a što misliš o ratu?

  • Mir zamišljam kao stariju i mudru osobu muškoga roda, a što se tiče rata smatram da je to ružna pojava kojoj je potreban mir da bi se zaustavila. Vojnici gube potrebu za ratom upravo kada se mir na njih spusti.

Izvrsno, Magdalena. Jako lijepo razmišljaš. Sjećaš li se što je komisija rekla za tvoju pjesmu?

  • Sjećam se da su rekli da je jako mudro napisana.

Kako si se osjećala, jesi li imala tremu i ako jesi, zašto?

  • Malo jesam, brinulo me hoću li ispravno pročitati svoju pjesmu.

Jesi li razočarana što nisi prošla dalje?

  • Naravno da nisam, smatram da na državnoj razini sigurno postoji boljih radova od mojega.

Što ti misliš kako komisija odluči čiji je najbolji?

  • Mislim da je svačiji rad lijep na svoj način i da je teško odrediti, no na kraju, rekla bih, sve ovisi o njihovom ukusu i treba imati i malo sreće.

Što kažeš na druge literarne izraze, možeš li izdvojiti nečiji?

  • Jako mi se svidio Mijin sastav Glazba je moj život jer ga je vrlo maštovito napisala i Aurorina pjesma zbog rime.

Koji su tvoji dojmovi općenito o Lipiku, školi? Jesi li upoznala nove prijatelje?

  • Jako smo lijepo ugošćeni, ujutro nas je dočekao doručak, a zatim su novinare i nas rasporedili po učionicama dok su dramci otiši u Pakrac. Kasnije je uslijedio okrugli stol, odnosno komentiranje naših literarnih izraza i ručak. Dok smo čekale rezultate, družile smo se nas tri, Aurora, Mia i ja te razgovarale i slušale glazbu, a bila je tamo i naša prijateljica s Cesarićeve škole. Osim nje, upoznale smo još nekoliko djevojčica iz Kutjeva. Jako mi se svidio i okoliš škole, pun je zelenila i imaju i sjenicu te mnogo klupica za druženje.

Kako ti je bilo upoznati druge učenike sa sličnim interesima? Izazov?

  • Nije. Volim upoznavati nove ljude.

Misliš li i dalje nastaviti pisati te se i iduće godine prijaviti?

  • Naravno! Ovo je bilo jedno jako lijepo iskustvo. Bilo mi je zanimljivo družiti se i mislim da više neću imati toliku tremu jer mi je jasno da se ništa loše ne može dogoditi čak i ako krivo pročitam neku riječ.

Mentore, kako je vama bilo raditi s Magdalenom?

  • Sjajno! Magdalena je izrazito marljiva i dobra učenica koja, osim lektire, čita i u slobodno vrijeme. Njezino razmišljanje i bogat rječnik na zavidnoj su razini što pokazuje i sama pjesma. Pjesma je nastala još u desetom mjesecu te je, uz par sitnih preinaka, od samog početka bila spremna i čekala svoje vrijeme!

Magdalena, zašto voliš čitati?

  • Na taj način pronalazim inspiraciju, a pomaže mi i u izražavanju te proširivanju rječnika.

Osim hrvatskog, koje još predmete želiš izdvojiti?

  • Tjelesni i glazbeni jer u slobodno vrijeme treniram nogomet za NK Dinamo Vidovci i idem u Glazbenu školu. Prije sam svirala gitaru, a sada sve više uživam svirajući klavir. Osim toga pjevam u crkvenom zboru.

Pa to je sjajno, Magdalena. Ti si zaista svestrana i izvrsno organizirana učenica. Gdje se vidiš u budućnosti?

  • Trudim se naći vrijeme za sve što volim, no ipak, kad odrastem željela bih biti pjesnikinja.

Sigurni smo da će Magdalena i nagodinu ostvariti sjajne rezultate te u budućnosti ostvariti svoje snove i postati pjesnikinjom.

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju